Naujienos

Jonavos rajone prasidėjo „Rail Baltica“ statybos darbai


Jonavos rajone oficialiai pradėtos „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros statybos – pradedami tiesti privažiuojamieji keliai Čiūdų kaime, praneša savivaldybė.

„Šiandien prasideda statybos darbai būsimame „Rail Baltica“ geležinkelio ruože tarp Kauno ir Latvijos. Artimiausiais mėnesiais pradėsime ir paties geležinkelio statybas. Tai reikšmingas įvykis Lietuvos geležinkelių infrastruktūros istorijoje ir svarbus žingsnis link patogesnės logistikos verslui ir ekologiško transporto įgyvendinant Žaliojo kurso politiką.

Sukurta infrastruktūra leis gyventojams daug greičiau ir paprasčiau judėti tarp kaimyninių valstybių ir susisiekti su kitomis Europos šalimis. Be to, projektas ypatingai svarbus karinio mobilumo užtikrinimui“, – sakė už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakingos „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Įkastas specialus kelio ženklas pažymėjo darbų pradžią, kurių metu „Rail Baltica“ geležinkelio ruože Šveicarija – Žeimiai (Jonavos raj.) bus nutiesti vietinės reikšmės privažiuojamieji bei aptarnavimo automobilių keliai.

A. Reipos nuotr.

„Jonavos rajono ir vietų, kuriomis eis europinė vėžė gyventojai puikiai supranta „Rail Baltica“ projekto svarbą visam regionui, tačiau mums nemažiau svarbu, kad žmonės šių didžiųjų statybų metu pajustų kuo mažiau nepatogumų, o sukurta infrastruktūra suteiktų kuo didesnę naudą ateityje”, – sakė Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktorius Valdas Majauskas.

„Mūsų kaip rangovo tikslas – kokybiškai ir greitai įgyvendinti suplanuotus darbus“, – patikino darbus atliksiančios „Eurovia Lietuva“ generalinis direktorius Stanislavas Kablys. 

Konkursą laimėjusi bendrovė „Eurovia Lietuva“ prie būsimo geležinkelio iš viso pastatys 16 naujų vietinės reikšmės privažiuojamųjų automobilių kelių, kuriais gyventojai, pastačius geležinkelį, galės patekti į savo sklypus bei du aptarnavimo kelius, kurie bus skirti geležinkelio linijos priežiūrai atlikti. Bendras naujų vietinės reikšmės kelių ilgis sudarys apie 18,3 km.

Ten, kur geležinkelio infrastruktūros elementų priežiūrai nėra galimybės įrengti atskirų kelių, nuo privažiuojamųjų kelių bus įrengiamos nuovažos. Pagal sutartį rangovas taip pat turės įrengti paviršinių nuotekų tinklus, atlikti melioracijos statinių rekonstrukciją, pajungti siurblinę.

Sutartyje numatyta, kad  darbai bus atlikti iki 2023 m. birželio, sutarties vertė – 6,6 mln. eurų be PVM.

Taip pat šiemet numatoma pradėti geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos statybas. Tai bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos valstybėse, kuris drieksis daugiau kaip 1,5 km.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica” trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica” geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

689 views