Naujienos

Bus rekonstruojamas Jonavos geležinkelio tiltas


Bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra” rekonstruos vieną svarbiausių šalies geležinkelio tiltų – tiltą per Nerį Jonavoje. Tuo tikslu „Lietuvos geležinkelių” grupės, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros” ir Eurovia CS, a.s. filialo Lietuvoje vadovai pasirašė tilto rekonstravimo paslaugų pirkimo sutartį, praneša „Lietuvos geležinkeliai”.

Anot pranešimo, Jonavos geležinkelio tiltas yra ypatingas konstrukciniu ir eksploataciniu požiūriu, kadangi jis sudarytas iš dviejų atskirų tiltų. Neries žemupio pusėje esantis tiltas nenaudojamas, o aukštupio pusėje šalia esantis tiltas yra naudojamas traukinių eismui. Abu tiltai kartu yra laikomi vienu Jonavos geležinkelio tiltu.

Tiltas priklauso IX B koridoriui, kuris jungia pagrindinį Lietuvos krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi, Baltarusija, Ukraina ir Rusija.

Tiltas yra ilgiausias (200 m) vienkelis,  alternatyvių pravažiavimų Lietuvoje neturintis tiltas IX B koridoriuje, todėl nuolatinis jo prieinamumas turi itin didelę reikšmę užtikrinant nenutrūkstamą ir efektyvų geležinkelių paslaugų teikimą tarptautiniame IX B koridoriuje bei bendrai visoje šalyje.

Projekto apimtyje bus rekonstruojamas Neries upės žemupio pusėje esantis ir šiuo metu nenaudojamas tiltas, iš esmės pakeičiant susidėvėjusius bei reikalavimų neatitinkančius jo elementus.

Po atliktų darbų šiuo rekonstruotu tiltu bus nukreiptas geležinkelio eismas, o aukštupyje esantis ir šiuo metu naudojamas tiltas bus užkonservuotas, paliekant galimybę ateityje, esant poreikiui, tiltą naudoti kaip dvikelį, jei/kai ateityje būtų rekonstruojama Gaižiūnai–Jonava tarpstotė iš vienkelio į dvikelį.

Šiuo metu naudojamu tiltu leistinas greitis siekia 70 km/h keleiviniams ir prekiniams traukiniams, o įgyvendinus projektą (rekonstravus nenaudojamą tiltą) greičiai padidės atitinkamai iki 120 km/h ir iki 90 km/h.

Tarptautinis konkursas

Tarptautinį projektavimo ir rangos darbų pirkimo konkursą laimėjo jungtinės veiklos sutartimi susivienijusi grupė „Eurovia” (Čekija), „Eurovia Lietuva” ir AS „LNK Industries” (Latvija), kurie pasiūlė geriausią 12,49 mln. Eur be PVM kainą.

Konkurse antrieji liko jungtinės veiklos partneriai UAB „YIT Lietuva” ir AS YIT Eesti, pasiūlę 13,23 mln. Eur be PVM, o trečiąjį geriausiąjį pasiūlymą pateikė AB „Kauno tiltai”, kurių siūloma darbų kaina siekė 13,49 mln. Eur be PVM.

Projektą sudaro projektavimo darbai, ekspertizės paslaugos, statybos darbai, techninės priežiūros, projekto vykdymo priežiūros paslaugos ir kiti darbai. Projekto įgyvendinimo trukmė siekia 28 mėn., o jo užbaigimas planuojamas 2022 m. III ketvirtį.

Šiuo metu projekto įgyvendinimo finansavimui bus naudojamos „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros” lėšos, tačiau, esant galimybei, tikimasi projektą dalinai finansuoti ES lėšomis.

Jonavos geležinkelio tilto rekonstravimas sudarys reikiamas sąlygas tinkamai pasiruošti įgyvendinti ypatingos reikšmės „Ruožo Vilnius–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas” projektą, kurio sutartis buvo pasirašyta praėjusių metų lapkričio mėn., ir kuris taip pat yra strateginio tarptautinio IX B koridoriaus modernizavimo dalis.

1355 views