Reklama

Augalinis maistas – visiems tinkamas pasirinkimas


Tam, kad atrastumėte augalinio maisto privalumus, nebūtina atsisakyti mėsos. Jei vegetarų ar veganų mėgstamų maisto produktų lentynas aplenkiate – elgiatės nelabai apdairiai, nes augalinis maistas gali praturtinti jūsų mitybą bei paįvairinti kasdienį racioną.

Kokosų, migdolų ir kiti augaliniai gėrimai, tofu sūris, mėsos pakaitalai bei kiti veganiškai mitybai tinkantys produktai verti atsidurti ant jūsų šeimos stalo, net jei neturite planų atsisakyti mėsos ir kito gyvūninės kilmės maisto.

Daugiau skaidulų – lengvesnis virškinimas

Siekiant išlaikyti gerą savijautą ir tausoti sveikatą rekomenduojama į racioną įtraukti kuo daugiau augalinės kilmės produktų. Taip savo mitybą praturtinsite natūraliais vitaminais, mineralais ir kitais organizmui svarbiais mikroelementais. Ne mažiau svarbios ir skaidulos, kurių per mažas suvartojimas sąlygoja vidurių užkietėjimą, o taip pat siejamas su tokiomis ligomis kaip cukrinis diabetas, nutukimas bei kraujagyslių ligos.

Virškinimo procesui skaidulos itin svarbios, nes leidžia palaikyti gerą žarnyno mikrofloros būklę. Savo ruožtu gerosios žarnyno bakterijos užtikrina lėtesnį virškinimo procesą ir geresnį maisto medžiagų įsisavinimą. Į kasdienį valgiaraštį įtraukus daugiau daržovių, vaisių bei pilno grūdo produktų būsite užtikrinti, kad gaunate pakankamą skaidulų kiekį.

Angliavandeniai – svarbus energijos šaltinis

Anokia naujiena, kad sveikos mitybos specialistai pusryčiams rekomenduoja valgyti košes. Grūdinėse kultūrose esantys sudėtiniai angliavandeniai užtikrina ilgalaikį sotumo jausmą, neapsunkina virškinimo, tačiau leidžia jaustis energingai. Taigi, daugiau pilno grūdo produktų reiškia daugiau energijos. Beje, lengvumo jausmą galima sukurti ne tik papildant savo mitybą pilnaverčiais angliavandeniais, tačiau ir atsisakant menkaverčio maisto, kuriame gausu rafinuotų miltų, cukraus, sočiųjų riebalų ir perdirbtų subproduktų. Pirmenybę teikiant aukštos maistinės vertės maistui ilgalaikis sotumo jausmas padės pamiršti potraukį užkandžiams bei nepristigti energijos.

Perdirbto, sveikatai nepalankaus maisto atsisakyti bus paprasčiau atrandant sveikesnių alternatyvų. Daržovių traškučiai be dirbtinių dažiklių, skonio stipriklių ir konservantų gali pakeisti įprastus bulvių traškučius. Džiovinti vaisiai be pridėto cukraus puikiai patenkins saldumo poreikį. Nedarydami kompromisų su sveikos mitybos principais galite mėgautis ir pilno grūdo kepiniais be hidrintų riebalų.

Sveikos mitybos pagrindas – raciono įvairovė

Pieno, mėsos ir kito įprasto gyvūninės kilmės maisto augalinės alternatyvos neturi pakeisti jūsų pamėgtų produktų, o veikiau kasdieniam valgiaraščiui suteikti įvairovės. Įvairesnių produktų įtraukimas į racioną pats savaime yra naudingas sveikatai. Į kasdienį valgiaraštį pradėjus įtraukti naujus produktus teigiamas poveikis atsiranda tiek dėl gaunamų medžiagų įvairovės, tiek dėl didesnio dėmesingumo savo mitybai. Sumanius išbandyti naujus produktus juos pritaikant jau pamėgtuose patiekaluose bei išbandant naujus receptus atsiras dar daugiau motyvacijos domėtis sveika mityba.

Pirmenybė aukštos kokybės augaliniams produktams

Siekiant gerai jaustis ir tausoti sveikatą visada būsite arčiau savo tikslo, jei rinksitės aukštos kokybės produktus. Kaip tik todėl ieškant gyvūninės kilmės produktų alternatyvų bei atrandant augalinio maisto įvairovę pirmenybę teikti kuo mažiau perdirbtiems produktams, kurių sudėtyje nėra pridėtinio cukraus, hidrintų riebalų, dirbtinių dažiklių, kvapiklių, konservantų ir kitų sveikatai nepalankių ingredientų. Nereikalingais ar net kenksmingais priedais „pagerinti“ produktai nebus sveiki, nesvarbu, ar jie augalinės, ar gyvūninės kilmės.

Teikdami pirmenybę ekologiškoms daržovėms, vaisiams, grūdams bei iš jų pagamintiems produktams, renkatės tausoti ne tik savo organizmą, tačiau ir jus supančią aplinką. Herbicidai, pesticidai, fungicidai ir kiti žemės ūkyje naudojami chemikalai kenkia žmonių sveikatai ir, ne mažiau svarbu, teršia gamtą. Taigi, rinkdamiesi nedideliuose ekologiniuose ūkiuose užaugintus bei tvariai pagamintus augalinius produktus ne tik paįvairinsite savo racioną aukštos maistinės vertės maistu, bet prisidėsite ir prie gamtos tausojimo.

149 views