Naujienos

Aptarta nauja bepiločių orlaivių naudojimo tvarka


Jonavos miesto seniūnijos seniūnė Eglė Pinkevičienė dalyvavo Transporto kompetencijų agentūros (TKA) ir asociacijos „Dronea“ organizuotame vebinare apie naują bepiločių orlaivių naudojimo tvarką ir įsigaliojusius naujus reikalavimus.

Europos Komisijos reglamentas, įsigaliojęs nuo šių metų pradžios, visoje Europoje suvienodino skraidymo bepiločiais orlaiviais taisykles, praneša savivaldybė.

„Asmeniniais ar pramoginiais tikslais skraidinamų dronų naudotojai dažnai net nežino, kad oro erdvėje galioja taisyklės. Tačiau tikime, kad savivaldybių pastangomis galima užtikrinti racionalų šios pažangios technologijos panaudojimą“,  – sakė renginio iniciatorius ir moderatorius, asociacijos „Dronea“ pirmininkas Vidmantas Kairys.

Pagrindinė naujovė – bepiločių orlaivių savininkams, turintiems sunkesnį nei 250 gramų arba bet kokio svorio bepilotį su kamera, reikia registruotis specialioje sistemoje, kuri sugeneruoja unikalų asmens registracijos numerį. Juo reikia pažymėti savo droną.

„Svarbu tai, kad sistemoje registruojamas ne konkretus įrenginys, o asmuo, kuriam jis priklauso, tad jeigu žmogus turi kelis bepiločius orlaivius – tą patį registracijos numerį jis turi pavaizduoti ant jų visų“, – akcentavo TKA Skrydžių priežiūros skyriaus grupės vadovas Adolfas Kuzborski.

Jonavos miesto seniūnė E. Pinkevičienė primena esminius reikalavimus bepiločių orlaivių operatoriams: „Skrydžio metu bepilotis orlaivis visuomet turi būti matomas, draudžiama skraidinti žmonėms virš galvų arba arčiau kaip 50 metrų nuo žmonių, nuosavybės objektų ir transporto priemonių.

Taip pat, draudžiama skraidinti aukščiau kaip 120 metrų nuo žemės paviršiaus, reikia laikytis atokiai nuo oro uostų ir sraigtasparnių pakilimo / nusileidimo aikštelių, kitų skraidymui draudžiamų zonų“.

Asociacijos „Dronea“ tikslas – šviesti visuomenę apie bepiločių orlaivių veiklos ekonominę, aplinkosauginę ir socialinę naudą, telkti bepiločių orlaivių technologijų pramonę bei dalyvauti formuojant Europos bepiločių orlaivių ekosistemos politiką ir strategijas.

89 views